Op dit moment zijn wij voor de afdeling Wonen en Vastgoed op zoek naar een
Medewerker Duurzaamheid en Brandveiligheid (36 uur)
EEN DAG UIT HET LEVEN VAN
Je wordt wakker van de wekker… Je bent iets later dan normaal, je wekker stond vandaag wat later omdat je gisterenmiddag wat langer hebt doorgewerkt. Er was gisterenavond een informatiebijeenkomst van de brandweer en die heb je bijgewoond. Je hebt de flexibiliteit om je werktijd te verplaatsen. Fijn dat dit kan, dat hybride werken heeft zo zijn voordelen!
Je begint thuis met het doornemen van je mailbox. Doordat je gisterenmiddag niet op kantoor was heb je een uurtje nodig om je inkomende e-mails te behandelen. Hierna klap je de laptop dicht, pak je je tas in en vertrek je naar kantoor. Ook wel lekker aan wat later beginnen, het is heerlijk rustig op de weg!
Op kantoor start je met een overleg met een adviseur en de regisseur planmatig onderhoud over twee verduurzamingsprojecten. Het is belangrijk om de juiste ingrepen te doen bij de woningen, zodat de bewoners er echt baat bij hebben. Het idee is om met wat aanpassingen in het planmatig onderhoudsproject om zo te voorzien in een comfortabele en energiezuinige woning.
Na het overleg heb je een korte bespreking met een woonadviseur om te bepraten hoe we de bewoners van een complex beter kunnen informeren over brandveiligheid. Ook willen we meegeven wat de bewoners zelf kunnen doen aan een brandveilige omgeving. Je behandelt nog een paar zojuist binnengekomen mails en gaat dan lunchen.
Er is vandaag MT-overleg geweest. Daarna volgt altijd een terugkoppeling, waarin je hoort wat er tijdens dat overleg is besproken. Erg fijn dat de organisatie zo transparant is en dat je dit zo direct te horen krijgt! Er is ook ruimte om vragen te stellen. Leuk en leerzaam, want zo kom je ook dingen te weten uit andere hoeken van Omnia Wonen. Daarnaast is het fijn om een flink aantal collega’s te zien, ook van andere afdelingen.
Na de lunch heb je een overleg met een regisseur Bedrijfsbureau. Deze is bezig met het bepalen van de budgetten voor 2026, die over twee weken wordt behandeld tijdens het volgende MT-overleg. Even de ‘puntjes op de i zetten’ en alles nog een keer langslopen. Prima, het stuk is klaar en kan worden ingediend. Na de overleggen zoek je op kantoor een plekje bij je directe collega’s op de kamer. Het is vandaag de vaste kantoordag van het team, dus iedereen is ‘live’ aanwezig. Fijn om elkaar in het echt te zien en even bij te praten over hoe het gaat; qua werk maar ook privé. Dat gaat nog altijd beter in het echt dan achter een beeldscherm!
Het was een mooie dag vandaag, op naar morgen!
Een greep uit de taken
- Coördineert, implementeert en evalueert brandveiligheidsmaatregelen binnen het vastgoedportfolio.
- Coördineert brandveiligheidsmaatregelen middels de inzet van inspecties en risicoanalyses.
- Is intern en extern aanspreekpunt op het thema brandveiligheid.
- Voert overleg met de brandweer, gemeenten, collegae, (keten)partners en andere stakeholders
- Zorgt ervoor dat energielabels actueel zijn van alle verhuurbare objecten die Omnia Wonen beheert.
- Denkt mee bij projecten in de energietransitie en circulaire projecten.
- Is contactpersoon voor gemeenten, (keten)partners, adviseurs, externe belanghebbenden.
- Levert een actieve bijdrage aan het duurzaamheidsbeleid.
- Draagt zorg voor de vertaling van de jaarbegroting naar een jaarplanning en bewaakt de uitvoering daarvan op het gebied van brandveiligheid en duurzaamheid.
- Levert een actieve bijdrage aan de inkoop van diensten van adviseurs en (keten)partners en overige partners
- Draagt zorg voor de informatievoorziening intern en extern m.b.t. de onderzoeken, opnames en metingen.
De belangrijkste vereisten
- Opleiding: Ruim HBO Richting: Installatietechniek, Bouwkunde of Technische Bedrijfskunde
- Ten minste 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie.
- Ervaring, kennis en opleidingen op het gebied van brandveiligheid, duurzaamheid, energielabeling, CO2-footprints, normering en certificering zijn een pré.
Ons aanbod
- Een dienstverband voor 36 uur per week.
- Salaris conform de CAO Woondiensten, functieschaal J.
- Afwisselende functie in een zich vernieuwende organisatie.
- Een jaarcontract met intentie op verlenging van het dienstverband.
- Opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden met een persoonlijk budget.
- Een aantrekkelijke regeling voor hybride werken
- Fijne kantoorvoorzieningen
- Leuke personeelsuitjes met de personeelsverenging
- Een aantrekkelijke reiskostenvergoeding voor woonwerk-verkeer en zakelijke dienstreizen
Solliciteren
Stuur je motivatiebrief met CV naar sollicitaties@omniawonen.nl ter attentie van Anneke van der Schoor, HRM Adviseur. Voor inhoudelijke vragen kan je contact opnemen met Martin Burgerhart of na 28 maart met Hans Schriemer Teamleider Vastgoed. Zij zijn bereikbaar op 0341-278784.
Een positieve verklaring omtrent gedrag (VOG) is vereist bij indiensttreding.