De toekomst verandert onder onze handen. Over tien jaar doen we allemaal iets anders dan nu. Wie dat een aantrekkelijke gedachte vindt, past bij Omnia Wonen.

Omnia Wonen, dat zijn volkshuisvesters. Wij zorgen voor passende en betaalbare woningen voor mensen die dat echt nodig hebben. Onze mensen zijn stuk voor stuk experts in hun vak die zich met veel plezier blijven ontwikkelen. Dat geldt voor de woonadviseurs en projectbegeleiders maar ook voor de controller of directiesecretaresse. En we zijn er allemaal op gericht om de uitdagingen waarvoor Omnia Wonen als corporatie staat te realiseren. Nu en in de toekomst.

Bij Omnia Wonen is de vacature ontstaan van een


Medewerker Financieel Beheer (32 – 36 uur per week)


Je wordt wakker door de wekker…

Waar je werkt laat je vooral afhangen van het type werk dat voor die dag op de planning staat. Vandaag begin je thuis. Deze ochtend staat er een uitzoekklus gepland. Je gaat de kwaliteit van de gevoerde administratie controleren. Daarbij controleer je of de inkomende facturen juist zijn geboekt. Welke route hebben ze doorlopen? Kan het proces effectiever en efficiënter? Een belangrijke opdracht omdat je toetst of alles op de juiste wijze wordt vastgelegd. Gebeurt dat niet? Dan zijn de cijfers minder betrouwbaar.

Het laatste deel van de ochtend besteed je aan het controleren van de facturen van de servicekosten, een bijna dagelijks terugkerend fenomeen. Bewoners ontvangen hun afrekening op tijd omdat jij deze facturen dagelijks controleert.

Vandaag is er het tweewekelijkse MT-overleg geweest. Als transparante organisatie volgt er altijd een terugkoppeling waarin wordt verteld wat er is besproken. Omdat we onderlinge contacten belangrijk vinden vindt deze terugkoppeling in ons werkcafé plaats. Dankzij de prima infrastructuur op IT-gebied kun je dit ook eenvoudig bijwonen via de laptop. Fijn om te weten wat er allemaal speelt en om je collega’s te zien.

In de middag ga je aan de gang met WOZ- en Waterschapsfacturen. Dit vergt behoorlijk wat concentratie, want dit doe je niet iedere dag. Je moet goed oppassen dat je alles op de juiste wijze verwerkt. Daarbij maak je handig gebruik van de mogelijkheden van de systemen waardoor de WOZ-waarden van bijna 10.000 woningen niet handmatig ingeboekt behoeven te worden.

Een greep uit de taken

  • Je controleert, verwerkt en rekent stook- en servicekosten af.
  • Je verricht diverse administratieve werkzaamheden, bewaakt de realisatie hiervan en voert begrotingen op in de administratieve systemen.
  • Je zorgt voor het beheer van de verzekeringsportefeuille en het bewaakt de schadeafhandeling.
  • Je levert gegevens en overzichten aan en zorgt voor het opstellen van onderdelen van de begroting, jaarrekening en periodieke rapportages.
  • Je initieert en zorgt voor periodeafsluitingen.
  • Je zorgt samen met de medewerkers van de vastgoedadministratie voor de juiste administratie ten aanzien van nieuwbouwprojecten, verbeteringen en onderhoud van het vastgoed, voert controle uit op de naleving van geformuleerde richtlijnen en controleert de aansluiting op het grootboek.
  • Je zorgt voor de juiste informatie aan notarissen, makelaars en (kandidaat-)kopers in geval van verkoop, aankoop en terugkoop van (bestaand) bezit.
  • Je zorgt voor een adequate verkoopadministratie.

De belangrijkste vereisten

  • Je hebt een afgeronde MBO+/HBO opleiding richting bedrijfsadministratie.
  • Je hebt aanvullende kennis op het gebied van administratie en incasso.
  • Je hebt 3 tot 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Ervaring bij een corporatie of vastgoedorganisatie is een pre, net als het werken met Dynamics Empire of  Business Central.
  • Je werkt planmatig en gestructureerd.
  • Je bent communicatief vaardig en klant- en oplossingsgericht.

Ons aanbod

Solliciteren

Stuur je motivatiebrief en CV naar sollicitaties@omniawonen.nl ter attentie van
Mireille Hanselman, recruiter. Voor inhoudelijke vragen kan je contact opnemen met Frank Ebink, Manager Bedrijfsvoering op telefoonnummer 0341-278723.

De sollicitatieprocedure bestaat in principe uit drie gesprekken, waarbij het laatste gesprek het arbeidsvoorwaardengesprek betreft. Een positieve verklaring omtrent gedrag (VOG) is vereist bij indiensttreding.

De vacature staat gelijktijdig intern als extern uit. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang.