De toekomst verandert onder onze handen. Over tien jaar doen we allemaal iets anders dan nu. Wie dat een aantrekkelijke gedachte vindt, past bij Omnia Wonen.

Omnia Wonen, dat zijn volkshuisvesters. Wij zorgen voor passende en betaalbare woningen voor mensen die dat echt nodig hebben. Onze mensen zijn stuk voor stuk experts in hun vak die zich met veel plezier blijven ontwikkelen. Dat geldt voor de woonadviseurs en projectbegeleiders maar ook voor de controller of directiesecretaresse. En we zijn er allemaal op gericht om de uitdagingen waarvoor Omnia Wonen als corporatie staat te realiseren. Nu en in de toekomst.

Bij Omnia Wonen is de vacature ontstaan van een

Financial Controller (32-36 uur per week)


Je wordt wakker door de wekker…

en trekt je hardloopschoenen aan. Eerst een rondje rennen om je dag goed te beginnen. Na je ontbijt en een warme douche ga je met je kop koffie aan je bureau zitten en klap je de laptop open. Tijd om aan de slag te gaan.

Je gaat aan de slag met het WNT dossier voor de beloningen van de RvC en de directeur-bestuurder. Je zoekt uit wat het bezoldigingsmaximum is en berekent of alles nog binnen de norm valt. Een mooie puzzel. Als dat klaar is controleer je direct alle batchbetalingen die klaarstaan. Een klus die elke week opnieuw op de agenda staat. In het ERP-systeem registreer je de inkooporders en werk je de prijsinformatie bij.

Tussen alle werkzaamheden door beantwoord je vragen van collega’s en check je eerder gemaakte afspraken. Met de Medewerker Financieel Beheer bespreek je een lastige boeking in de activamodule. Als gedelegeerd proceseigenaar zoek je contact met een teamleider van een andere afdeling. De factuurafhandeling verloopt nog niet optimaal en jullie plannen een afspraak in om hier later mee aan de slag te gaan.

Vandaag is er het tweewekelijkse MT-overleg geweest. En als transparante organisatie volgt er dan altijd een terugkoppeling waarin wordt verteld wat er is besproken. Normaal gesproken volg je deze terugkoppeling samen met je collega’s in het werkcafé, maar dankzij de prima infrastructuur op IT-gebied kun je ook eenvoudig digitaal aansluiten. Fijn om te weten wat er allemaal speelt. En om je collega’s te zien natuurlijk.

Je begint de middag met een overleg met een collega van de afdeling Wonen. Het is het einde van het derde tertiaal. Dat betekent dat je de gemaakte begroting naast de gerealiseerde cijfers legt. En dat komt natuurlijk nooit precies overeen. Je helpt je collega door mee te denken om de verschillen te verklaren. Daar heb jij ervaring mee en je collega is erg blij met je hulp.

Tenslotte nog even twee afdelingen informeren over een paar fiscale zaken. Als eerste het belastingplan dat is aangenomen op het gebied van de werkkostenregeling. Je geeft de ins-en-outs door aan HRM, zodat zij weten wat er speelt. Daarna schrijf je een memo voor de financiële collega’s met aandachtspunten over de BTW, zodat zij hier met het boeken rekening mee kunnen houden. Voor de meerjarenbegroting maak je de beheerkosten inzichtelijk en deze zet je gelijk klaar voor je collega.

Morgen ga je een paar uur blokken zodat je een groot jaarrekeningdossier op kunt pakken, maar vandaag is het fijn dat je veel verschillende kleine klussen hebt gedaan en tevreden sluit je de computer af.

Een greep uit de taken

  • Als Financial Controller bij Omnia Wonen ben je verantwoordelijk voor de Planning & Control cyclus.
  • Je coördineert en/of voert complexe financieel-administratieve taken uit met zeer uiteenlopende aandachtsvelden binnen de financieel administratieve vastlegging.
  • Je bent verantwoordelijk voor het ontsluiten van de informatie middels de realisatie van informatievoorziening via onder andere het opstellen van de (meer)jarenbegroting, periodieke rapportages, de jaarrekening, dVi en dPi.
  • Daarnaast doe je beleidsvoorstellen op het eigen vakgebied.
  • Je bent een belangrijke schakel in het realiseren van de doelstellingen van de organisatie.
  • Je zorgt voor een betrouwbaar en correct inzicht in de financiële positie en processen van de organisatie.


Je komt te werken in het team Control bestaande uit twee Business Controllers en twee Financial Controllers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor het samenstellen van de periodieke rapportages, de jaarrekening, de meerjarenbegroting, sturingsinformatie, fiscaliteit, treasury, datakwaliteit en het in control brengen en houden van de bedrijfshuishouding van Omnia Wonen. Dat betekent dat je elkaar vervangt als dat nodig is. Samenwerken is dan ook een belangrijk speerpunt binnen de afdeling. Team Control is een jong team dat bestaat uit collega’s die allemaal nog niet zo lang werkzaam zijn bij Omnia Wonen. Hierdoor krijg je de kans om echt te bouwen aan het team en wordt eigen inbreng en initiatief voor de ontwikkeling van de afdeling Control gestimuleerd en ook zeer gewaardeerd.

De belangrijkste vereisten:

  • Een afgeronde, relevante HBO+, bijvoorbeeld bedrijfseconomie/accountancy.
  • Aanvullende kennis op het gebied van financial control, AO/IC en fiscaliteit.
  • Enkele jaren werkervaring in een soortgelijke functie, bij voorkeur bij een woningcorporatie of vastgoedorganisatie.
  • Kennis en beheersing MS office pakket.
  • Zelfstandig, proactief en analytisch.
  • Gestructureerd en planmatig werken.
  • Positieve instelling en je werkt graag samen met collega’s.

Ons aanbod:

  • Een dienstverband voor 32-36 uur per week.
  • Salaris conform de CAO Woondiensten, functieschaal J, max. € 5.897,- bruto per maand op basis van 36 uur per week.
  • Een jaarcontract met intentie op verlenging naar een dienstverband voor onbepaalde tijd.
  • Aantrekkelijke regelingen voor onder andere hybride werken en mobiliteit
  • Afwisselende functie in een dynamische organisatie.
  • Opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden met een persoonlijk budget.

Solliciteren

Enthousiast? Je kunt een korte motivatiebrief met CV mailen naar sollicitaties@omniawonen.nl ter attentie van Mireille Hanselman, recruiter. Voor inhoudelijke vragen kan je contact opnemen met Frank Ebink, Manager Bedrijfsvoering op 06-11342287.

De sollicitatieprocedure bestaat in principe uit drie gesprekken, waarbij het laatste gesprek het arbeidsvoorwaardengesprek betreft. Een positieve verklaring omtrent gedrag (VOG) is vereist bij indiensttreding.

De vacature staat gelijktijdig intern als extern uit. Bij gelijke geschiktheid heeft de interne kandidaat voorrang.